I. Előadások, konferenciák 2009 után:
2012
Magyar Művészeti Akadémia - Vigadó konferencia
2015
ELTE, Miskolc előadás - sorozat
(Melléklet- A zene ajándéka)
2016
Győr- zenei Nevelési Konferencia- megnyitó és záró előadása
2017-19
Szeged, Veszprém, Miskolc. Kecskemét, Nagykőrös, Pécs, Jászberény
2019-21
A Covid idején- az Oktatási Hivatal tankönyvkészítési munkái
2024
Magyar Művészeti Akadémia 3 előadás:
,,Az esztétikai aktivitások hatása a gyermekek és a társadalom jövőjére"
márc. 4. Zenei tagozat
márc. 19. Művészetelméleti Tagozat
ápr.3 OTKB felkérésére 1 órás előadás és cikk (megjelenés alatt )
2024 jun. 4
MMA-MMKI Művészetpedagóiai Műhelybeszélgetés
2024 jun 27-28.
ELTE Művészetpedagógiai Konferencia előadás és
Szimpózium öt munkatárssal
Vissza - az oldal tetjére
Látható Hangok
II. Interjúk:
Katolikus Rádió (honlap)
Sallai Éva szerkesztő
Délutáni Találkozás (link)
2018. május 11. felvétel
2019. július 19. felvétel
Kerengő (link)
2021. április 16. felvétel
2023. július 19. felvétel
Üzenőfüzet (link)
2018. június 9. felvétel
2019. augusztus 3. felvétel
2019. november 23. felvétel
2021. május 8. felvétel
2023. augusztus 1. felvétel
A Látható Hangoktól a fejlesztő zenepedagógiáig - 2022./6. szám (leirat - Parlando - pdf)
Tudomány gourmandoknak / Science for gourmands
Jakabffy Éva Zoé, tudományos és környezetvédelmi újságíró - tudósítás - 2014.09.16.
Máyi (település) interjú - Reformátusok lapja - ccc - meg van e-mailben
Vissza - az oldal tetjére
Látható Hangok
Interjú és bemutató órák a "Látható hangok" programjából.
IV. Publikációs jegyzék
Benkéné Antal, I. (1968): Esztétikai nevelés az általános iskolában Köznevelés Nr. 21. - Budapest
Benkéné Antal, I. (1972): A zene szerepe a fejlesztő oktatásban 1. rész Ének-zene tanítása Nr. 6. - Budapest
Benkéné Antal, I. (1973): A zene szerepe a fejlesztő oktatásban 2. rész Ének-zene tanítása Nr. 1. - Budapest
Benkéné Antal, I. (1977): Etikai nevelés zenével Köznevelés Nr. 40.
Benkéné Antal, I. (1979): Tanárképzés Cipruson. Köznevelés Nr. 27.
Benkéné Antal, I. (1980): Az újonnan felvett diákok felmérése. Kutatási jelentés. Ének-zene tanítása Nr. 1.
Benkéné Antal, I. (1982) A tanórán kívüli zenei közmüvelődési tevékenység helyzete, problémái és fejlesztésének lehetőségei az oktatási intézményekben.
I: Zene és közművelődés. Budapest : Budapest Közművelödési Központ pålyázati kiadványa
Benkéné Antal, I. (1984): Az alternatív tanterv esztétikai nevelési koncepciója.
Budapest: Országos Pedagógiai Intézet Tantervi Kutatási Osztálya
Benkéné Antal, I. (1984): A zenei nevelés tantarve az általános és középiskolák 12
évfolyama részére. Budapest: Országos Pedagógiai Intézet Tantervi Kutatási Osztálya
Benkéné Antal, I. (1987): Rendszerszemléletű zeneoktatás és fejlesztésének lehetőségei
Doktori disszertáció. ELTE pedagógiai Tanszék, Budapest. Máig kiadatlan.
Benkéné Antal, I. (1987): Zengö ABC. Három tankönyv az általános iskola alsó tagozatának 1-3 osztályai számára. Országos Pedagógiai Intézet Tantervi Kutatási
Osztálya Budapest.
Benkéné Antal, I. (1988): Egy esztétikai nevelési koncepció és zenei programja Kutatási jelentés. ccc I: Pedagógiai Technológia, Veszprém
Antal-Lundström, I. (1992): A zenéhez vezető út. (Vägen till musiken). Uppsala: Vismusik.
Antal-Lundström, I. (1992): Miért van zene tantárgy az iskolában? - vitaindító cikk a svéd zenetanárok lapjában Fotnoten 4/92
Antal-Lundström, I (1993): Egyesüljünk legfontosabb céljaink elérésére – vitazáró cikk
a zenetanárok lapjában Fotnoten 3/93
Antal-Lundström, I. (1994): Hagyomány és megújulás a svéd pedagógiában. Kézirat
ELTE Pedagógiai Tanszék, Budapest
Antal-Lundström, I. (1996): Musikens Gåva. (A zene ajándéka) Konsult förlag
Uppsala, Dán fordításban kiadva: Hans Reizels Forlag, Copenhagen (2001)
Antal-Lundström, I. (1997): A gyermekkor zenei aktivításainak élethosszig tartó hatása.
(Barndomens musikaliska aktiviteter i ett livslångt perspektiv.) Stockholm: Stockholm
Universitet Centrum för Barnkultur Forskning
Antal-Lundström, I. (1998): Synliga ljud. Att förebygga läs- och skrivsvårigheter med estetiska aktiviteter. (Látható hangok. Az írási-olvavsási problémák megelőzése
esztétikai aktivításokkal) Uppsala: Vismusik
Antal-Lundström, I. (1999): Zeneoktatás Uppsalában. (Musikundervisning i Uppsala)
Értékelő tanulmány. Uppsala: Skolförvaltningen
Antal-Lundström, I. (2003): Jesus Christ Superstar i Eskilstuna. Kutatási jelentés,
Maelardalen University, Institut för Samhälls- och Beteendevetenskap
Antal-Lundström, I. (2004): Esztétika a pedagógia perspektívájában. ( Estetik i ett pedagogisk perspektiv.) ccc I: Utvecklingsarbetet Fristadsbarn (75-106 sid) (red Per Apelmo) Eskilstuna: Eskilstuna Kommun
Antal-Lundström, I. (2006): Az esztétikai aktivítás mint a pedagógia eszköze. (Estetiska aktiviteter som pedagogisk redskap.) Kutatási jelentés egy folyamatban lévő interkultúrális iskolafejlesztő projektről. Eszkilstuna: Centrum för Välfärdsforskning
Maelardalen University
Antal-Lundström, I. (2006, 2009): Látható Hangok. Esztétikai aktivítások a 3-8 éves gyermekek kommunikációs fejlesztéséhez. Oktatócsomag, Budapest: Argumentum
Antal-Lundström I. (2008): A zenei aktivítások szerepe a képességek fejlesztésében
ccc I: Müvészetek szerepe a személységfejlesztésben., a Nemzetközi Művészeti Nevelési
konferencia összkiadása, Apor Vilmos Katolikus Főiskola, Vác
Antal-Lundström I. (2008): Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek kommunikációs fejlesztéséhez
ccc I: Müvészetek szerepe a személységfejlesztésben., a Nemzetközi Művészeti
Nevelési konferencia összkiadása, Apor Vilmos Katolikus Főiskola, Vác
Antal-Lundström I. (2008): A kiválóság titka. Az esztétikai alapú pedagógia. Az esztétikai pedagógia elemzése a demokratikus állampolgár formálásának eszközeként.
Új Pedagógiai Szemle 2008 11-12 sz. 67-92, Budapest
Antal-Lundström I. (2009): A Látható hangok oktatócsomag bemutatása 1.rész. Az Óvodai Nevelés hat számban, 2. rész. A 8. számban, Budapest
Antal-Lundström I. (2009): Kodály pedagógiai elvei a modern esztétikai filozófia tükrében
Új Pedagógiai Szemle 7 sz. 18-35 oldal, Budapest
Antal-Lundström, I. (1996): A zene ajándéka- Uppsala, (2001) Koppenhága, átdolgozott
magyar változat (2011) Budapest, Argumentum Kiadó
Antal-Lundström, I. (2016:) A kiválóság titka - Az esztétika pedagógiai perspektívában
Saarbrücken, Germany, GlobeEdit Verlag
Janurik Márta – Antal-Lundström Ilona – Józsa Krisztián (2018)
A zenei hallás korai fejlesztésének szerepe a beszédészlelés fejlődésében:
Egy zenei fejlesztőprogram tanulságai (Gyermeknevelés 2018, 2 sz)(pdf)
Antal-Lundström, I. (2022): Fejlesztő ének-zene tankönyvsorozat 1-5 osztály, Budapest,
Oktatási Hivatal, Tankönyvkatalógus.hu (könyvek)
Vissza - az oldal tetjére
Látható Hangok
V. A PARLANDO elektronikus folyóirat
Tovább az oldalra
2013 óta megjelent cikkek a időrendi katalógusában találhatóak:
1. 2013/6 Kodály Zoltán filozófiájának tükröződése a modern esztétikai filozófiában
2. 2014/3 A kiválóság titka- Az esztétika pedagógiai perspektívában
3. 2014/5 A korai évek jelentősége a gyermekek zenei nevelésében
4. 2014/6 A zene mindenkié- De hogyan tehetjük azzá?
5. 2015/5 Dr. Antal-Lundström Ilona: Kodály Zoltán zenei nevelési
rendszerének pedagógiai értelmezése. A 2015-ös őszi előadások
gondolatmenete: (ELTE, Kodály terem, Miskolc, Bartók terem)
6. 2016/2 A jeltől a katarzisig
7. 2016/3 Az ének-zene tárgy
tantervelméleti megközelítése
8. 2017/1 Miért jó a gyermeknek, ha zenét tanul?- (Gelencsér Anna
interjúja a Fidelio-ban)
9. 2019/2 James Cuscally víziója a zeneoktatásról- reflexiók
10. 2019/3 Új zenei tankönyvek 1. és 5. osztály számára
11. 2019/6 A Klebelbergs emlékülés (Kodály Z.-Karácsony S).
A Fejlesztő zenepedagógus képzéshez ajánlott cikkek:
12. 2019/4 A szegedi kutatási jelentés közlése a
Gyermeknevelés című lapban (a 2018/ 2 számból: Gévayné Janurik
Márta –Antal- Lundström Ilona – Józsa Krisztián)
13. 2020/3 Kodály Zoltán zenei nevelési rendszerének krízise
14. 2020/5 A NAT céljai és megvalósításuk feltételei az ének-
zene órákon
15. 2020/6 Megújuló ének-zene órák a cikksorozat 1. része
16. 2021/1 Megújuló ének-zene órák 2. rész Szemléletváltás és
új taneszközök a korai zenei fejlesztésben
17. 2021/2 Megújuló ének-zene órák 3. rész A gyermekek
fejlődésének folyamata az új tankönyvekben
18. 2021/3 Megújuló ének-zene órák 4. rész A fejlesztő
zenepedagógia feladata és taneszközeinek hatása
19. 2022/1 A fejlesztő zenepedagógia (FEZEP) bemutatása
20. 2022/3 Ádám Jenő eddig ismeretlen levelei
21. 2022/6 Sallai Éva: A Látható hangoktól a fejlesztő
zenepedagógiáig. Beszélgetés dr. Antal-Lundström IIonával a
zenepedagógia professzorával (AVKF: Anyanyelvi és Irodalmi Fejlesztés
2022/1-2.)
22. 2023/1 A szegedi kutatás ismételt megjelentetése a
Gyermeknevelés 2018/2. számából
Gévayné Janurik Márta –Antal-Lundström Ilona- Józsa Krisztián:
A zenei hallás korai fejlesztésének szerepe a beszédészlelés fejlődésében: Egy
zenei fejlesztőprogram tanulságai (Gyermeknevelés 2018, 2 sz, és ResearchGuide).
23. 2024/3 Indul a fejlesztő zenepedagógus szakirányú képzés
A teljes képzés felépítésének bemutatása az AVKF honlapjáról
24. 2024/4 Majorosi Virág – Nagyné Árgány Brigitta: A „Látható hangok” program integrálása az „Ének-zene, énekes játék, gyermektánc” tevékenységformába
25. 2024/5 A Látható hangoktól a fejlesztő zenepedagógiáig. Sallai Éva interjúja dr. Antal-Lundström IIonával, a zenepedagógia professzorával. (Anyanyelvi és irodalmi nevelés c. folyóirat, 2022)
Antal-Lundström Ilona
a zenepedagógia professzora
Vissza - az oldal tetejére
Vissza - az előző oldalhoz
Látható Hangok
Offline Website Software