I. Előadások, konferenciák 2009 után:
2012
Magyar Művészeti Akadémia - Vigadó konferencia

2015
ELTE, Miskolc előadás - sorozat
(Melléklet- A zene ajándéka)

2016
Győr- zenei Nevelési Konferencia- megnyitó és záró előadása

2017-19
Szeged, Veszprém, Miskolc. Kecskemét, Nagykőrös, Pécs, Jászberény

2019-21
A Covid idején- az Oktatási Hivatal tankönyvkészítési munkái

2024
Magyar Művészeti Akadémia 3 előadás:
,,Az esztétikai aktivitások hatása a gyermekek és a társadalom jövőjére"
 márc. 4. Zenei tagozat
 márc. 19. Művészetelméleti Tagozat
 ápr.3 OTKB felkérésére 1 órás előadás és cikk (megjelenés alatt )

2024 jun. 4
MMA-MMKI Művészetpedagóiai Műhelybeszélgetés

2024 jun 27-28.
ELTE Művészetpedagógiai Konferencia előadás és
Szimpózium öt munkatárssal

Vissza - az oldal tetjére

A fejlesztő program logo-ja

Látható Hangok

II. Interjúk:

Katolikus Rádió (honlap)
Sallai Éva szerkesztő


Délutáni Találkozás (link)
2018. május 11. felvétel
2019. július 19. felvétel


Kerengő (link)
2021. április 16. felvétel
2023. július 19. felvétel


Üzenőfüzet (link)
2018. június 9. felvétel
2019. augusztus 3. felvétel
2019. november 23. felvétel
2021. május 8. felvétel
2023. augusztus 1. felvétel


 A Látható Hangoktól a fejlesztő zenepedagógiáig - 2022./6. szám (leirat - Parlando - pdf)

 Tudomány gourmandoknak / Science for gourmands
Jakabffy Éva Zoé, tudományos és környezetvédelmi újságíró - tudósítás - 2014.09.16.

Máyi (település) interjú - Reformátusok lapja - ccc - meg van e-mailben

Vissza - az oldal tetjére



A fejlesztő program logo-ja

Látható Hangok

III. Videó

A zenével való foglalkozás...

Interjú és bemutató órák a "Látható hangok" programjából.



IV. Publikációs jegyzék

 Benkéné Antal, I. (1968): Esztétikai nevelés az általános iskolában Köznevelés Nr. 21. - Budapest

 Benkéné Antal, I. (1972): A zene szerepe a fejlesztő oktatásban 1. rész Ének-zene tanítása Nr. 6. - Budapest

 Benkéné Antal, I. (1973): A zene szerepe a fejlesztő oktatásban 2. rész Ének-zene tanítása Nr. 1. -  Budapest

 Benkéné Antal, I. (1977): Etikai nevelés zenével Köznevelés Nr. 40.

 Benkéné Antal, I. (1979): Tanárképzés Cipruson. Köznevelés Nr. 27.

 Benkéné Antal, I. (1980): Az újonnan felvett diákok felmérése. Kutatási jelentés. Ének-zene tanítása Nr. 1.

 Benkéné Antal, I. (1982) A tanórán kívüli zenei közmüvelődési tevékenység helyzete, problémái és fejlesztésének lehetőségei az oktatási intézményekben.
I: Zene és közművelődés. Budapest : Budapest Közművelödési Központ pålyázati kiadványa

 Benkéné Antal, I. (1984): Az alternatív tanterv esztétikai nevelési koncepciója.
Budapest: Országos Pedagógiai Intézet Tantervi Kutatási Osztálya

 Benkéné Antal, I. (1984): A zenei nevelés tantarve az általános és középiskolák 12
évfolyama részére. Budapest: Országos Pedagógiai Intézet Tantervi Kutatási Osztálya

 Benkéné Antal, I. (1987): Rendszerszemléletű zeneoktatás és fejlesztésének lehetőségei
Doktori disszertáció. ELTE pedagógiai Tanszék, Budapest. Máig kiadatlan.

 Benkéné Antal, I. (1987): Zengö ABC. Három tankönyv az általános iskola alsó tagozatának 1-3 osztályai számára. Országos Pedagógiai Intézet Tantervi Kutatási
Osztálya Budapest.

 Benkéné Antal, I. (1988): Egy esztétikai nevelési koncepció és zenei programja Kutatási jelentés. ccc I: Pedagógiai Technológia, Veszprém

 Antal-Lundström, I. (1992): A zenéhez vezető út. (Vägen till musiken). Uppsala: Vismusik.

 Antal-Lundström, I. (1992): Miért van zene tantárgy az iskolában? - vitaindító cikk a svéd zenetanárok lapjában Fotnoten 4/92

 Antal-Lundström, I (1993): Egyesüljünk legfontosabb céljaink elérésére – vitazáró cikk
a zenetanárok lapjában Fotnoten 3/93

 Antal-Lundström, I. (1994): Hagyomány és megújulás a svéd pedagógiában. Kézirat
ELTE Pedagógiai Tanszék, Budapest

 Antal-Lundström, I. (1996): Musikens Gåva. (A zene ajándéka) Konsult förlag
Uppsala, Dán fordításban kiadva: Hans Reizels Forlag, Copenhagen (2001)

 Antal-Lundström, I. (1997): A gyermekkor zenei aktivításainak élethosszig tartó hatása.
(Barndomens musikaliska aktiviteter i ett livslångt perspektiv.) Stockholm: Stockholm
Universitet Centrum för Barnkultur Forskning

 Antal-Lundström, I. (1998): Synliga ljud. Att förebygga läs- och skrivsvårigheter med estetiska aktiviteter. (Látható hangok. Az írási-olvavsási problémák megelőzése
esztétikai aktivításokkal) Uppsala: Vismusik

 Antal-Lundström, I. (1999): Zeneoktatás Uppsalában. (Musikundervisning i Uppsala)
Értékelő tanulmány. Uppsala: Skolförvaltningen

 Antal-Lundström, I. (2003): Jesus Christ Superstar i Eskilstuna. Kutatási jelentés,
Maelardalen University, Institut för Samhälls- och Beteendevetenskap

 Antal-Lundström, I. (2004): Esztétika a pedagógia perspektívájában. ( Estetik i ett pedagogisk perspektiv.) ccc I: Utvecklingsarbetet Fristadsbarn (75-106 sid) (red Per Apelmo) Eskilstuna: Eskilstuna Kommun

 Antal-Lundström, I. (2006): Az esztétikai aktivítás mint a pedagógia eszköze. (Estetiska aktiviteter som pedagogisk redskap.) Kutatási jelentés egy folyamatban lévő interkultúrális iskolafejlesztő projektről. Eszkilstuna: Centrum för Välfärdsforskning
Maelardalen University

 Antal-Lundström, I. (2006, 2009): Látható Hangok. Esztétikai aktivítások a 3-8 éves gyermekek kommunikációs fejlesztéséhez. Oktatócsomag, Budapest: Argumentum

 Antal-Lundström I. (2008): A zenei aktivítások szerepe a képességek fejlesztésében
ccc I: Müvészetek szerepe a személységfejlesztésben., a Nemzetközi Művészeti Nevelési
konferencia összkiadása, Apor Vilmos Katolikus Főiskola, Vác

 Antal-Lundström I. (2008): Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek kommunikációs fejlesztéséhez
ccc I: Müvészetek szerepe a személységfejlesztésben., a Nemzetközi Művészeti
Nevelési konferencia összkiadása, Apor Vilmos Katolikus Főiskola, Vác

 Antal-Lundström I. (2008): A kiválóság titka. Az esztétikai alapú pedagógia. Az esztétikai pedagógia elemzése a demokratikus állampolgár formálásának eszközeként.
Új Pedagógiai Szemle 2008 11-12 sz. 67-92, Budapest

 Antal-Lundström I. (2009): A Látható hangok oktatócsomag bemutatása 1.rész. Az Óvodai Nevelés hat számban, 2. rész. A 8. számban, Budapest

 Antal-Lundström I. (2009): Kodály pedagógiai elvei a modern esztétikai filozófia tükrében
Új Pedagógiai Szemle 7 sz. 18-35 oldal, Budapest

 Antal-Lundström, I. (1996): A zene ajándéka- Uppsala, (2001) Koppenhága, átdolgozott
magyar változat (2011) Budapest, Argumentum Kiadó

 Antal-Lundström, I. (2016:) A kiválóság titka - Az esztétika pedagógiai perspektívában
Saarbrücken, Germany, GlobeEdit Verlag

 Janurik Márta – Antal-Lundström Ilona – Józsa Krisztián (2018)
A zenei hallás korai fejlesztésének szerepe a beszédészlelés fejlődésében:
Egy zenei fejlesztőprogram tanulságai (Gyermeknevelés 2018, 2 sz)(pdf)

 Antal-Lundström, I. (2022): Fejlesztő ének-zene tankönyvsorozat 1-5 osztály, Budapest,
Oktatási Hivatal, Tankönyvkatalógus.hu (könyvek)

Vissza - az oldal tetjére

A fejlesztő program logo-ja

Látható Hangok

V. A PARLANDO elektronikus folyóirat
Tovább az oldalra

2013 óta
megjelent cikkek a időrendi katalógusában találhatóak:

1. 2013/6 Kodály Zoltán filozófiájának tükröződése a modern esztétikai filozófiában

2. 2014/3 A kiválóság titka- Az esztétika pedagógiai perspektívában

3. 2014/5 A korai évek jelentősége a gyermekek zenei nevelésében

4. 2014/6 A zene mindenkié- De hogyan tehetjük azzá?

5. 2015/5 Dr. Antal-Lundström Ilona: Kodály Zoltán zenei nevelési
rendszerének pedagógiai értelmezése. A 2015-ös őszi előadások
gondolatmenete: (ELTE, Kodály terem, Miskolc, Bartók terem)

6. 2016/2 A jeltől a katarzisig

7. 2016/3 Az ének-zene tárgy
tantervelméleti megközelítése

8. 2017/1 Miért jó a gyermeknek, ha zenét tanul?- (Gelencsér Anna
interjúja a Fidelio-ban)

9. 2019/2 James Cuscally víziója a zeneoktatásról- reflexiók

10. 2019/3 Új zenei tankönyvek 1. és 5. osztály számára


11. 2019/6 A Klebelbergs emlékülés (Kodály Z.-Karácsony S).

ccc - jó itt a törésA Fejlesztő zenepedagógus képzéshez ajánlott cikkek:
12. 2019/4 A szegedi kutatási jelentés közlése a
Gyermeknevelés című lapban (a 2018/ 2 számból: Gévayné Janurik
Márta –Antal- Lundström Ilona – Józsa Krisztián)

13. 2020/3 Kodály Zoltán zenei nevelési rendszerének krízise

14. 2020/5 A NAT céljai és megvalósításuk feltételei az ének-
zene órákon

15. 2020/6 Megújuló ének-zene órák a cikksorozat 1. része

16. 2021/1 Megújuló ének-zene órák 2. rész Szemléletváltás és
új taneszközök a korai zenei fejlesztésben

17. 2021/2 Megújuló ének-zene órák 3. rész A gyermekek
fejlődésének folyamata az új tankönyvekben

18. 2021/3 Megújuló ének-zene órák 4. rész A fejlesztő
zenepedagógia feladata és taneszközeinek hatása

19. 2022/1 A fejlesztő zenepedagógia (FEZEP) bemutatása

20. 2022/3 Ádám Jenő eddig ismeretlen levelei

21. 2022/6 Sallai Éva: A Látható hangoktól a fejlesztő
zenepedagógiáig. Beszélgetés dr. Antal-Lundström IIonával a
zenepedagógia professzorával (AVKF: Anyanyelvi és Irodalmi Fejlesztés
2022/1-2.)

22. 2023/1 A szegedi kutatás ismételt megjelentetése a
Gyermeknevelés 2018/2. számából
Gévayné Janurik Márta –Antal-Lundström Ilona- Józsa Krisztián:
A zenei hallás korai fejlesztésének szerepe a beszédészlelés fejlődésében: Egy
zenei fejlesztőprogram tanulságai (Gyermeknevelés 2018, 2 sz, és ResearchGuide).

23. 2024/3 Indul a fejlesztő zenepedagógus szakirányú képzés
A teljes képzés felépítésének bemutatása az AVKF honlapjáról

Antal-Lundström Ilona
a zenepedagógia professzora

Vissza - az oldal tetejére

Vissza - az előző oldalhoz

A fejlesztő program logo-ja

Látható Hangok

Best AI Website Creator